Aloma, Agent 327, Vjekovnici, Hit singl, Lupo na Divljem zapadu, Funtazije, Tatica, Peanuts
ALOMA: Blago Neustrašivog
Autor: Alfonso Font
Svjetska premijera uzbudljivog stripa u kojem ćemo krenuti u potragu za nestalim zlatom. Pradjed glavne junakinje je 1917. godine dopremio sadržaj jednog galijuna iz Paname u Barcelonu. Stotinu godina kasnije naoko bezvrijedan teret počinje zanimati razbojnike, pa Aloma unajmljuje privatnog istražitelja…
AGENT 327: Van Goghovo uho (2. dio)
Autor: Martin Lodewijk
U drugome dijelu pustolovine agenata IJzerbroota i Lawine otkrivamo savršenog krivotvoritelja.
LUPO NA DIVLJEM ZAPADU
Scenarij: Zvonimir Furtinger · Crtež: Julio Radilović – Jules
Nastao davne 1955. godine, ovaj smo Julesov strip premjerno objavili u ‘klupskoj’ Strip reviji, a sada ga predstavljamo širem čitateljstvu.
VJEKOVNICI: Vjera i nevjera
Scenarij: Marko Stojanović · Crtež : Bernard Kolle
Koja je cijena pobjede? Čast? Duša? Vjera?
HIT SINGL
Autor: Paul Gillon
Mlada novinarka otkriva tko su tajanstvene zvijezde koje haraju top listama.
FUNTAZIJE
Autor: Stanko Bešlić
Fotka mora biti savršena.
TATICA
Autor: Nob
Ono kad vas slučajan susret u samoposluzi potpuno izbaci iz takta…
PEANUTS
Autor: Charles Schulz
Zašto Charlieju Brownu povijest nije omiljeni predmet?
ONO ŠTO SE MORA NASTAVITI…!
U jednom od svojih razgovora s prijateljem, vlasnikom prodajne galerije u Londonu, koji strastveno kupuje i sakuplja strip originale velikih majstora stripa sa svih strana svijeta, spomenuo mi je svoje oduševljenje i čuđenje brojem kvalitetnih autora koji dolaze iz Hrvatske i kontinuitetom tog kreativnog vrela kroz desetljeća.
Naravno, njemu je hrvatska povijest stripa, uključujući i strip autore, do našeg susreta bila potpuno nepoznata i nije imao nikakvu predodžbu o stripovskoj baštini kojom se možemo dičiti. Htio sam podijeliti njegova iskustva u prezentiranju njegove kolekcije zainteresiranim prijateljima stripa sakupljajući mišljenja i poglede znalaca za svoj projekt s Gradom Zagrebom, pa sam mu pokazao dio svoje kolekcije. Razgledajući djela Maurovića, Radilovića, Kordeja, Ribića, Parlova, Bednjanca, Neugebauera, Dovnikovića, Matakovića, Pavlovića, Ćurina i mnogih drugih pokazao je iskreno oduševljenje, ali i vrlo pristojno pokazanu zavist što i sam ne posjeduje sjajna djela podrijetlom iz jednog malog zapostavljenog kutka globusa.
Spomenuo je u razgovoru kontinuitet, misleći na pojavljivanje talentiranih strip umjetnika u svim naraštajima do sadašnjeg vremena. Imamo li mi taj kontinuitet zaista i danas? To je pitanje svih pitanja suvremenog bavljenja stripom. Ima li strip i strip autorstvo budućnost kod nas?
Iskreno, govoreći o STRIPFORUM-u i svojim preferencijama, nije nam bila namjera oživljavanja strip scene ili proizvodnje novih mladih stripovskih snaga i otvaranje stranica naših izdanja mladim, nedovoljno iskusnim ili zrelim autorima. Nismo željeli konkurirati profesionalnim izdavačima koji moraju prodavati stripove koji uz umjetničku imaju i komercijalnu komponentu. Željeli smo prvenstveno mlađim naraštajima čitatelja stripova pokazati stripove iz prošlosti koje su stvarali naši autori. Zbog toga su i u Strip reviji Večernjeg lista vrlo česte objave domaćih stripova iz prošlosti. To je i prihvaćeno jako dobro među čitateljima. Međutim, ipak smo povremeno pokušali animirati i mlađe ili malo poznate autore pozivima, ili čak natječajima uz nagrade, kako bi nam ponudili stripove i tražili smo način da ih objavimo.
Svoja česta razočaranja s obzirom na kvalitetu ponuđenih radova smo redovito odšutjeli, da ne ubijemo motivaciju, ali ipak se pojavi poneko ime koje ima potencijal i koje želimo promovirati, izložiti čitateljima i izdavačima s nadom da će krenuti stopama već ostvarenih i uspjehom potvrđenih majstora stripa.
U sljedećem broju objavit ćemo rad jednog od autora u čiji uspjeh vjerujemo, pobjednika našeg natječaja za strip po zadanom scenariju po priči Ivane Brlić-Mažuranić.
Čitajte nas, pišite nam, posjetite na www.stripforum.hr i Facebooku.
Mladen Novaković