SRVL-123

Strip revija Večernjeg lista br. 123, studeni 2023

Tango, Ork Saga, Odisej, Slutnja, Jack Jackson i Bimbo Bambus, Tupko, Heki, Peanuts

Vrijeme stripa

Krajem svake godine nastupa vrhunac sezone stripa. Sajmovi knjiga za koje se vrijedno pripremaju svi izdavači i distributeri idealno su mjesto velike promocije stripa i njegove intenzivnije prodaje. Naravno, govorimo o prodaji grafičkih romana i albumima, ne o strip revijama ili sveskama koji se periodično moraju potvrđivati na kioscima. Nekada su sajmovi bili uglavnom mjesta rasprodaje zaliha stripova, a danas su sve više oni ujedno i mjesta promocija novih izdanja koja rado pohode i autori, zbog susreta s čitateljima. To se nekad događalo gotovo isključivo na festivalima stripa a danas je strip, s punim pravom, integriran u cijenjeni svijet literature.

Naši izdavači obilno opskrbljuju naše tržište najraznovrsnijim stripovima. Slika je stripa takva vrsta sugestivnog vizualnog medija koja izaziva afektivno sudjelovanje i neposrednu fascinaciju čitatelja, poput filma, televizije i računalnih igara. Akcijske slikovne sekvence stripa i dinamična napetost u fabuliranju efikasna su sredstva prijenosa, premještanja u sfere nestvarnog, u fiktivne prostore sentimentalizirane zbilje, svemirskih melodrama i pseudoznanstvenih čudesa. Ne treba zaboraviti da su teme stripa stereotipne i univerzalne, kao što je i jezik stripa u svojoj osnovi stereotipiziran, pa iskusni čitatelj s velikom lakoćom dešifrira kodirane grafičke znakove stripa i razumije njegov meta-jezik. Upravo zbog takve komunikacijske efikasnosti stripa, njegova popularnost se prenosi iz naraštaja u naraštaj, unatoč svim promjenama i izazovima kojima je izložen prosječan ljubitelj crtane naracije.
U tom kontekstu, vrijedno je spomenuti to da postoje izdavači i da oni uspjevaju da se održe na tržištu. Strip izdavaštvo je vrlo kompetititvan posao na tržištu zahtjevnih čitatelja s malom potražnjom i velikim troškovima. S druge strane, strip se nikada nije bojao komercijalnosti, i strip od toga živi. Strip je postao posebna i priznata umjetnička vrsta, a da ništa nije izgubio od trenda masovne popularnosti.

Pošto strip živi oslanjajući se na stereotipove (ono što svi poznaju i svi vole), uz svojstvenu komercijalnost, masovnu popularnost i kreativnost, opstao je i postao deveta umjetnost. Vidimo mu svijetlu budućnost uz ovakve trendove.

Čitajte nas i dalje,
Mladen Novaković


TANGO: Panamska sjena, 2. dio
Scenarij: Matz · Crtež: Philippe Xavier

SRVL-123_Tango


ORK SAGA: Dva brata, 3. dio
Scenarij: Michael Peinkofer · Crtež: Peter Snejbjerg

SRVL-123_Ork


SLUTNJA
Autor: Darko Macan

SRVL-123_Slutnja


TUPKO U 21. STOLJEĆU
Autor: Nedeljko Dragić

SRVL-123_Tupko


ODISEJ među Feačanima
Crtež: Carlos Giménez: Zlatko Grgić

SRVL-123_Odisej


JACK JACKSON I BIMBO BAMBUS: Uspjeli izazov
Autor: Walter Neugebauer

SRVL-123_Jack


HEKI: Terijer
Autor: Zoltán Őszi

SRVL-123_Heki


PEANUTS
Autor: Charles Schulz

SRVL-123_Peanuts


Čitajte nas, pišite nam, posjetite na www.stripforum.hr i Facebooku.

Podijelite ovo: