Peanuts, Barcelona u zoru, Kroz minula stoljeća, Posljednja granica, Kobni praznici, Žene u bijelom, Gladijator Pegula i Nježni
Industrija stripa!
„Poklonici stripa u Hrvatskoj doživljavaju danas domovinske kioske otprilike kao ratom poharana područja. Ponuda je usporediva s humanitarnom pomoći; uglavnom su to prijevodi Bonellijevih izdanja, de facto reprize znanih
epizoda iz pretprošlog desetljeća, i još ponešto uboge sitneži.“
Tko se još sjeća „svakodnevnih jadikovki“ ljubitelja stripa iz prethodnih desetljeća? Posjetitelji nedavno održanih sajmova knjiga imali su samo slatke dvojbe što kupiti od silne ponude brojnih izdanja domaćih i stranih izdavača. Slatke dvojbe još su više naglašene radikalnim sniženjima cijena kojima su pribjegli izdavači. Ljubitelji stripova, oni strpljiviji, na koncu su imali izvrsnu priliku po prihvatljivim cijenama popuniti svoje zbirke stripova vrijednim izdanjima koja se nude i na našem tržištu. To tržište je vrlo bogato, s raznolikom ponudom stripova svih vrsta, od lakočitljivih komercijalnih serijala do vrhunskog sofisticiranog umjetničkog stripa za grafičke sladokusce. Rijetko su kad prije izdavači bili toliko ambiciozni i poduzetni. Zahvaljujući tomu na hrvatskom jeziku objavljuju se i klasici (Rip Kirby, Princ Valijant, Tarzan), i dugovječne uspješnice (Asterix, Poručnik Blueberry,
Modesty Blaise, Krcko, Riđobradi), i egzotične mange, i viskotiražni popularni stripovi kuće Bonelli (Zagor, Tex Willer, Dylan Dog), djela američkih izdavača (Marvel, DC, Dark Horse), te, dakako, i vječni Alan Ford. Ako dodamo grafičke novele, domaće stripove, te uvoz iz Srbije, eto tržišta koje ponudom ne zaostaje ni za razvijenijim ili bogatijim sredinama na svjetskoj razini. Štoviše, to nije tržište nostalgije, starih junaka i stripova, objavljuju se nova francuska, američka i talijanska izdanja tek odnedavno na lokalnim tržištima. Uz to poneki izdavači, posebno STRIPFORUM potiče i podržava novo domaće stvaralaštvo.
S obzirom na veliki broj izdanja koji se pojavio ove jeseni konstatiramo: U Hrvatskoj je razvijena svojevrsna industrija stripa. Pitamo se: Je li to rezultat ponovo oživljene ljubavi za strip i zanimanja sve brojnijih kupaca? Ili su to
samo velika očekivanja izdavača?
Odgovor će dati njihove bilance, koje možda nikada nećemo saznati.
Meni je drago i samo postojanje izdavača stripa, njihovo uspješno održavanje na životu. U tom klubu vidimo i sebe.
Do sljedećeg broja!
Mladen Novaković